English
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403

به همت معاونت پژوهش و فناوری نشست علمی آشنایی با قوانین مالیاتی با حضور استاد محمد قبول برگزار شد.

این نشست علمی با همکاری گروه حسابداری از دانشکده علوم انسانی در روز یکشنبه مورخ ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از دانشجویان مقاطع مختلف رشته حسابداری در سالن شهید کاظمی آشتیانی برگزار گردید.


در ابتدا مدیر نشست، سرکار خانم دکتر شیرازی معاون دانشکده علوم انسانی و مدیر گروه رشته حسابداری دانشگاه علم و فرهنگ، ضمن خوش آمد گویی به میهمانان در خصوص اهمیت موضوع اشتغال در این رشته صحبت نمود.


در ادامه، آقای دکتر باصولی ضمن خیر مقدم به دانشجویان نوورود رشته حسابداری، بر اهمیت دوره دانشجویی و تلاش آنها برای افزایش مهارت ها و توانایی های فردی دانشجویان در دانشگاه تاکید نمودند. همچنین، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ به مشارکت دانشجویان در تصمیم سازی در امور دانشگاه از طریق عضویت در انجمن ها و کانون ها تاکید کرد و در پایان به اهمیت و جایگاه رشته حسابداری در جامعه اشاره نمود.
استاد محمد قبول سخنان خود را با قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان آغاز نمود و به اهمیت این قانون و تغییراتی که بر حرفه حسابداری و مشاغل خواهد گذاشت اشاره کرد. در ادامه، مفاد مهم قانون مالیات و عوارض بر ارزش افزوده و همچنین قانون مالیاتهای مستقیم را تشریح نموده و از رابطه این قوانین با سامانه مودیان به همراه نمونه های عملی صحبت نمود.


در پایان نشست، زمانی برای پرسش و پاسخ دانشجویان با استاد قبول اختصاص داده شد و در نهایت جناب جناب آقای دکتر سعداله سرپرست معاونت پژوهش و فناوری با اهدای لوح تقدیر از استاد محمد قبول تقدیر نمود.